Dumba Dum! to podręcznik do kierowania edukacją muzyczną najmłodszego dziecka (0-4 l.) zgodnie z koncepcją Edwina E. Gordona, autorstwa Urszuli Polak.
1. Kompleksowe wprowadzenie do koncepcji Gordona:
2. Bogactwo praktycznej wiedzy:
3. Solidne podstawy teoretyczne:
4. Inspirująca różnorodność muzyczna:
5. Praktyczność i wygoda:
„Dumba Dum!” to nieoceniony zasób dla nauczycieli, pasjonatów oraz wszystkich, którzy są zainteresowani Teorią Uczenia się Muzyki Edwina Gordona. Ta książka stanowi kompendium wiedzy i daje narzędzia, które pozwolą Ci jeszcze głębiej zgłębić świat muzyki i umożliwić dzieciom odkrywanie jej na nowych, nieznanych dotąd poziomach. Zapraszam do odkrywania tajników muzycznej edukacji najmłodszych z „Dumba Dum!”.
Dumba Dum! to zwięzłe kompendium wiedzy teoretycznej poparte przykładami nagrań dzieci oraz śpiewniczek w różnych skalach i metrach.
O Autorce:
Urszula Polak jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu, specjalizującą się w edukacji muzycznej, prowadzeniu chórów dziecięcych oraz innowacyjnej Teorii uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Edwina Eliasa Gordona oraz The Gordon Institute for Music Learning, aktywnie uczestnicząc w licznych międzynarodowych warsztatach, konferencjach i seminariach. Urszula przez ponad 10 lat kierowała gordonowską Autorską Szkołą Muzyki Allegretto, gdzie uczyło się corocznie ok. 200 dzieci w wieku od 0 do 15 lat. W swojej szkole starannie wdrażała Teorię Uczenia Muzyki (MLT) Edwina Gordona, kładąc nacisk na śpiew, ruch ciała oraz naukę gry na skrzypcach, wiolonczeli, fortepianie i harfie. Obecnie Urszula pełni funkcję dyrektora i metodyka Instytutu Gordonowskiego, gdzie kontynuuje swoją pasję do edukacji muzycznej i badań.
O Instytucie:
Instytut Gordonowski powstał z potrzeby propagowania osiągnięć wybitnego pedagoga i psychologa muzyki Edwina Eliasa Gordona, który dzięki wieloletnim badaniom szczegółowo opisał m.in. proces rozwijania zdolności muzycznych i umiejętności u dzieci. Efekty pracy w oparciu o koncepcję Gordona są mierzalne, co pokazuje, że są to działania niezwykle skuteczne. Instytut wspiera muzyków, nauczycieli i rodziców przeprowadzając autorskie warsztaty, szkolenia dla nauczycieli, a także Roczny Kurs Gordonowski. W ramach działalności Instytutu można także skorzystać z poradnictwa i konsultacji indywidualnych dla rodziców dzieci uzdolnionych, dla rodziców uczniów szkoły muzycznej, którzy doświadczają trudności, oraz dla nauczycieli.