Du da di Du! Czytam i audiuję. Książka ucznia nr 2 (e-book).
Książki ucznia z serii: Du da di Du! oparte są w całości na Music Learning Theory autorstwa amerykańskiego psychologa muzyki i wybitnego pedagoga, Edwina E. Gordona.
Książka ucznia zawiera różnorodne ćwiczenia i zadania dla dzieci mających gotowość do podjęcia formalnej edukacji muzycznej (audiacja właściwa). Jest połączeniem zeszytu ćwiczeń i solfeża.
W podręczniku znajdziesz:
- motywy tonalne i rytmiczne do czytania i pisania,
- ćwiczenia z elementami improwizacji i podstawy kompozycji,
- zadania utrwalające poznany materiał,
- dwugłosy w metrum dwudzielnym i trójdzielnym,
- ćwiczenia słuchowe – melodyczne i rytmiczne,
- ćwiczenia melodyczne-rytmiczne w tonacjach durowych i molowych.
W Książce ucznia nr 2 operujemy makro- mikrobitami + rozdrobnieniami w metrum dwudzielnym i trójdzielnym, oraz wydłużeniami w metrum dwudzielnym; poznajemy dźwięki przejściowe i pomocnicze (sąsiadujące) a także klucz basowy, śpiewamy ćwiczenia w tonacjach G-dur – e -moll, F-dur – d-moll, wprowadzamy także tonację D-dur.
Seria “Du da di Du!” oferuje bogaty zestaw książek i materiałów dla dzieci szkolnych i ich nauczycieli. Książki ucznia, Przewodnik metodyczny oraz Materiały uzupełniające zapewniają holistyczne podejście do nauki notacji muzycznej. Uczniowie poznają motywy rytmiczne w metrum dwu- i trójdzielnym oraz nieregularnym, a także motywy tonalne. Podręczniki zawierają zabawy ruchowe, ćwiczenia melodyczno-rytmiczne oraz naukę notacji muzycznej w dwóch kluczach. Cała seria, starannie zaprojektowana według Teorii Uczenia się Muzyki Edwina Gordona, uwzględnia najnowsze metody nauczania, aby zapewnić skuteczne przyswajanie wiedzy i nabywanie umiejętności muzycznych. Dzięki różnorodnym, angażującym ćwiczeniom, uczniowie są motywowani do rozwijania swoich umiejętności muzycznych z niezwykłą skutecznością.
O Autorce:
Urszula Polak jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu, specjalizującą się w edukacji muzycznej, prowadzeniu chórów dziecięcych oraz innowacyjnej Teorii uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Edwina Eliasa Gordona oraz The Gordon Institute for Music Learning, aktywnie uczestnicząc w licznych międzynarodowych warsztatach, konferencjach i seminariach.
Urszula przez ponad 10 lat kierowała gordonowską Autorską Szkołą Muzyki Allegretto, gdzie uczyło się corocznie ok. 200 dzieci w wieku od 0 do 15 lat. W swojej szkole starannie wdrażała Teorię Uczenia Muzyki (MLT) Edwina Gordona, kładąc nacisk na śpiew, ruch ciała oraz naukę gry na skrzypcach, wiolonczeli, fortepianie i harfie. Obecnie Urszula pełni funkcję dyrektora i metodyka Instytutu Gordonowskiego we Wrocławiu, gdzie kontynuuje swoją pasję do edukacji muzycznej i badań.
O Instytucie:
Instytut Gordonowski powstał z potrzeby propagowania osiągnięć wybitnego pedagoga i psychologa muzyki Edwina Eliasa Gordona. Dzięki wieloletnim badaniom, Gordon szczegółowo opisał proces rozwijania zdolności muzycznych i umiejętności u dzieci. Efekty pracy oparte na jego koncepcji są mierzalne, co wielokrotnie dowiodło jej niezwykłej skuteczności. Instytut wspiera muzyków, nauczycieli i rodziców poprzez autorskie warsztaty, szkolenia dla nauczycieli oraz Certyfikowany Roczny Kurs Gordonowski. W ramach naszej działalności oferujemy również poradnictwo i konsultacje indywidualne dla rodziców dzieci uzdolnionych, dla rodziców uczniów szkół muzycznych którzy doświadczają trudności oraz dla nauczycieli.